Hamba marhaen, kau harus sedar!

Harini ikut family subuh kat masjid.

Naluri asrama biasa la selalu makan ontime. Lepas settle semayang subuh ja teros perut lapaq. So I tell ibu whether she had some food in her handbag.

Rezeki aku. Ada wafer ibu simpan dlm beg. So I decide to makan kat luaq sbb xelok makan dlm masjid.

keluaq masjid ja ada kubur. First rasa seram gak la. Tapi sbb lapar, hadap ja kubur depan mata.

But then I think, macamana aku nanti? Aku selalu bayang orang dalam kubur sentiasa mintak utk dibangunkan semula utk tebus semua dosa yg pernah depa buat. Tapi apakan daya, Allah dah janjikan macam tu. Peluang Allah bg lama dah.

Aku rasa mcm depa nak bgtau mcamana rasanya sakit dalam kubur. Masa aku dok kat tangga masjid aku mcm dengar suara dlm minda menyuruh aku buat byk2 kebaikan di dunia. Itulah yg akn jadi sahammu nanti. Mindset aku pikiaq mcm tu kalau lalu kat kubur. Allah.

Ampunkan aku, Tuhan.
Bimbinglah aku kejalanMu.
Kuatkanlah aku ya Allah.

Aku lemah.

*masuk balik dlm masjid*

No comments: